Zmeny v informačných systémoch od školského roku 2024/2025

Informácie pre žiakov ohľadom zmien v informačných systémoch od školského roku 2024/2025.

Od školského roku 2024/2025 sa budete do všetkých služieb prihlasovať primárne školským Microsoft účtom. 

Pomocou tohto konta sa budete vedieť prihlásiť do každého školského PC/NTB. Po prihlásení do PC máte automaticky pripojené osobné cloudové úložisko. Kde sa automaticky synchronizujú a zálohujú dáta, ktoré máte na Pracovnej ploche, v Dokumentoch a v Obrázkoch. K týmto dátam máte prístup z ktoréhokoľvek PC/NTB, kde sa prihlásite svojím školským Microsoft kontom, ale aj z webového prehliadača z osobného PC/NTB.

Pokiaľ chcete používať Google služby môžete ich používať naďalej okrem aplikácie Gmail. Tá sa úplne vypne a náhrada bude aplikácia Outlook v školskom Microsoft konte. Ostatné Google služby budú fungovať ako doposiaľ. 

V prípade Apple služieb sa prihlasujete pomocou školského Microsoft konta.

Všetky ostatné služby ktoré to podporujú budú využívať na prihlásenie primárne školské Microsoft konto a ako sekundárne Google konto (v prípade že neexistuje prihlásenie pomocou Microsoft konta). 

————-

V termíne 8.7.2024 – 12.7.2024 nebude možné sa prihlásiť do svojho Google účtu, kvôli migrácií údajov z Google účtov (Gmail a Google Disk) na Microsoft účty (Outlook a OneDrive). V prípade, že potrebujete mať dostupný účet aj v tomto termíne, tak to vieme individuálne vyriešiť (treba mi to nahlásiť do 7.7.2024).

————-

Po tomto termíne bude prihlasovanie na školský email prebiehať na stránke https://outlook.office.com/mail/ v tvare: 

prihlasovacie meno: 
login@spsjm.sk  (toto bude vaša primárna emailová adresa) (váš konkrétny login vám bude distribuovaný po migrácií dát cez EduPage)
heslo:
pôvodné z Microsoft účtu ešte keď bolo prihlasovacie meno v tvare (priezvisko@onmicrosoft.spsjmbb.sk) (v prípade, že si ho nepamätáte, treba to nahlásiť na it@spsjm.sk a heslo vám bude resetnuté)

Email v tvare meno.priezvisko@spsjm.eu ostáva ako alternatívny email, ak ste s ním už boli niekde registrovaný nič sa nemení, taktiež keď vám niekto odošle email na „pôvodný“ email, tak vám príde do vašej „novej“ emailovej schránky.